You are here

Izveštavanje po diktatu – različite televizije, isti sadržaj, iste mete


Naredba svima o čemu da izveštavaju; printscreen

UNS, 23. januar 2019 – Izvor: Južne vesti – Ono što gledaoci različitih televizija koje imaju isti sadržaj u informativnim emisijama već dugo pretpostavljaju – da određene ličnosti targetiraju i istovetno izveštavaju po nečijem nalogu, prvi put je i zvanično potvrđeno – Južne vesti došle su do mejlova koji stižu na adrese više lokalnih medija u Srbiji.

Različiti mediji, ali isti vlasnik. Iz mejlova poslatih svim televizijama koje su u vlasništvu Radoice Milosavljevića, koje su Južne vesti dobile iz jednog, a autentičnost potvrdile iz više izvora, pod nazivom “URGENTNO!”, uredništvo tih televizija obaveštava se da bez obzira na druge sadržaje, u naredna tri dana u udarnim terminima budu samo tri teme.

ĐILAS, HITLER I SERGEJ – TO SU TRI TEME, KOJE TREBA DA NAM ZAUZMU PROSTOR U INFORMATIVI! – piše u uputstvu za lokalne TV stanice.

Izvor Južnih vesti tvrdi, a redakciji su prosleđeni i brojni drugi mejlovi sa uputstvima, da ovo nije prvi put, ali da su ranije ta uputstva bila drugačija – prenositi ceremonije na kojima se pojavljuje predsednik Srbije Aleksandar Vučić i direktno prenositi njegove konferencije za novinare i sva obraćanja javnosti.

Međutim, naš izvor objašnjava da se tek sada i lokalni mediji aktivno uključuju u “obračun sa neistomišljenicima i političkim protivnicima vlasti”.

Novinarka Tamara Skrozza kaže da nije iznenađena, jer je i do sada bilo jasno da koordinisanost medijskih hajki nije slučajna.

Ova naredba samo je dokaz da se iza svih tih progona krije jedan „mastermajnd“, jedan „dirigent“ koji pažljivo upravlja delovima tog sistema – brine se čime će počinjati vesti, kakvim će slikama biti „pokrivane“ i šta im je najvažnija poruka – kaže Skrozza.

Na adrese lokalnih televizija, kako se vidi u mejlovima, najčešće stiže obaveštenje da je obavezno emitovati emisiju “Kontravizija” i traži se povratna informacija o terminima, kao i potvrde da je emisija emitovana.


„Kontravizija“ obavezna; printscreen

U juče prosleđenom uputstvu, međutim, pored tri teme i teksta koji moraju da emituju, poslata je napomena o još jednoj obavezi.

Napomena: Sutra (23. 1. 2019.) da se svi uključe u konferenciju za novinare Srpskog telegrafa, koja počinje u 10:30h – napisano je velikim slovima.

Nešto posle 10 časova i 30 minuta program više lokalnih TV stanica opet je izgledao isto.


Isti program u istom trenutku, kako je i naređeno; foto: printscreen


Skrozza: Svi ćemo se stideti


Skrozza kaže da ćemo se svi stideti; foto: lična arhiva

Isto su juče izgledali i prilozi koji su emitovani u informativnim emisijama više televizija sa nacionalnom frekvencijom. Južne vesti nemaju saznanja da li je i njima prosleđeno ovakvo uputstvo, ali su prilozi o tri pomenute teme bili, svedoče oni koji su pratili, identični i kao da jesu pravljeni po ovim instrukcijama.

Ovakve stvari rade se tokom ratova (pa je i za vreme bombardovanja 1999. postojao spisak reči koje bi trebalo koristiti što češće), kao i za vreme diktature, pa je veoma dobro da konačno imamo i dokaz u čemu zapravo živimo. No, mi smo to sve znali, ili bar naslućivali – kaže Skrozza.

Novinarka Tamara Skrozza takođe tvrdi da je ovo uputstvo kojeg će se jednog dana stideti ne samo oni koji su ga poslali i oni koji su ga poslušali, već svi mi koji smo živeli u vremenu u kojem je ovako nešto postalo moguće.

Ko šalje uputstva?

Sami mejlovi kojima Južne vesti raspolažu kao nalogodavca ne identifikuju ni vlast ni stranku na vlasti – SNS, a urednici lokalnih televizija koje smo kontaktirali zvanično o ovoj temi ne žele da govore, niti da odgovore na pitanje ko je Nikola Siljanović ili Šiljanović, potpisan kao pošiljalac. Novinari svoja nezvanična saznanja o pošiljaocu za sada nisu uspeli da zvanično potvrde.

Poznavaoci prilika kao vezu sa Srpskom naprednom strankom, ipak, prepoznaju vlasnika televizija kojima je mejl poslat Radoicu Milosavljevića, bliskog sadašnjem direktoru BIA-a i funkcioneru SNS-a Bratislavu Gašiću.

O njemu se izveštavalo i kada je za 3 godine kupio 8 medija, a na pitanja o poreklu 280 hiljada potrošenih evra, državni organi nisu odgovorili, navodi se u tekstu Južnih vesti koji prenosi Udruženje novinara Srbije.

Skorašnji članci